30. mars 2010

Equus ferus caballus


Som jeg lovte i går skal denne bloggen i dag handle om hester, ikke slike man finner i motorer og lignende, men gode, gamle nytte og kosedyr.

Jeg har vært på Ål i dag, og tatt bilder av Njörvi Frà Mosfellsbæ, Islandshesten til Annette Sørensen. Vi holdt på i tre timer, og fikk mange fine og morsomme bilder. Det er gøy å ta bilder av dyr. De gjør seg til, og leker foran kameraet. Når man i tillegg har en Islandshest med den personligheten det medfører, så er det enda morsommere.
For de som ikke er glad i hester, kan jeg bare si. Møt en Islandshest, og dere kommer til å skifte mening.

Hesten har i de siste årene blitt sett på som et kjæledyr, eller veddeløpsdyr, men i gamle dager var hesten et av de viktigste arbeidsdyrene på de fleste gårder. Hest er et dyr som krever mye, og tar mye tid. Men er et dyr man knytter seg til fort, og blir opptatt med resten av livet.

Jeg håper jeg kan få flere dager som den i dag, med fotografering av hest..

Ellers så må jeg si vi var veldig heldig med været i dag. Snøen og sluddværet kom når vi var ferdig med å ta bilder. Hadde det kommet et par timer før, så tror jeg dagen hadde vært totalt ødelagt for både meg og Annette..

Da var det alt jeg klarte i dag. Ny blogg kommer i morgo!

1 Kommentarer:

Blogger Dragonfly sa ...

Er helt enig med deg.. man må bare blir kjent med en islandshest - de er herlige :)

31. mars 2010 kl. 00:19  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden

Tilpasset søk