5. april 2010

Påskehelga er over


Da var jeg tilbake med oppdatering av bloggen.

Helga har vært litt hektisk, og inspirasjonen har vært litt fraværende. Uansett, her er ihvertfall mine opplevelser i helga.

Langfredag gikk stort sett med til å være med Mia, og slappe av hjemme. Det er rart hvor fort en dag kan gå, når man gjør ingenting. Hadde en koselig avslutning av helga med en film og kaffe hos ei utrolig god venninne, før det var en nattetur til Geilo for å få hjem Lee.

Påskeaften var en litt slitsom dag, med mye å ordne før jeg og Mia stakk nedover til Svelvik. Trafikken var grei, og jeg er glad vi dro nedover på når vi gjorde, og ikke ventet til søndagsmorgen.

1. Påskedag dro jeg til Oslo med Mia, Wenche og Andrè. Vi skulle besøke Reptilparken. Da fikk jeg endelig mulighet til å få tatt noen bilder. Det var jaggu på tide. Reptilparken var et spennende sted, med masse flotte slanger, øgler, edderkopper, kakkerlakker og slanger. Og en liten Kaiman, som dere ser på bildet på toppen av denne bloggen. To silkeaper gjorde sitt beste for å tiltrekke seg oppmerksomheten, og en flott papegøye holdt oversikten over de besøkende. Og jeg har for første gang prøvd å holde en slange. En Ballpyton, for å være presis. Og jeg har funnet ut at, om noe lukter pyton, så lukter det ingenting. Slanger er heller ikke ekle og slimete. Det føltes mest ut som en kald Gardena hageslange, med muskler. Og så så nyskjerrig som den var. Skulle opp på skuldra mi for å se seg om. Mia, Wenche og Andre prøvde også å holde. Tror de fikk seg en overraskelse alle sammen, om hvor lite ekkel en slange egentlig er. Folkens. Får dere muligheten til å holde en slange, så gjør det. Det er koselige dyr!

På turen fra Oslo ble det McDonalds besøk ved slependen, før jeg satte kursen oppover igjen mot Gol. Da var det jeg virkelig var glad for at jeg ikke skulle nedover dalen. Stillestånde kø fra Hamremoen til Gulsvik, og fra Flå til Bergheim. Da er det morsomt å ligge bak en svenske som er redd for å få biler i motgående kjørefelt. "Huff, det kommer en bil. Jeg må bremse!".. Så turen oppover tok litt lenger tid enn vanlig, men jeg kom meg jo hjem tilslutt.

Dagen i dag er som vanlig. Jobber. Så, da er jeg tilbake på nett, med oppdatert blogg.
Skal prøve å være flinkere til å holde løftet om daglig oppdatering. Det kan til og med hende jeg får inspirasjon til å skrive et blogginnlegg til i dag, om jeg virkelig kjeder meg på jobb.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden

Tilpasset søk