23. juni 2010

Fjelltur i finværet.


Dagen i går gikk med til avslapping for kropp og sjel.
Jeg ble invitert opp til fjells med kameraet av ei venninne som mente jeg trengte det. Ho hadde helt rett. Det var så utrolig godt å komme seg vekk litt fra Gol og stresset her nede. En hel dag uten dekning på telefonen, uten bilstøy, uten mas og uten stress. Bare meg, kameraet og naturen. En utrolig herlig opplevelse, må jeg si.

Jeg kom over denne planken der barkebillene har gjort sitt eget lille kustverk, og kom til å tenke på noe en kamerat av meg sa forleden om akkurat et slikt kunstverk. "Det er rart at noe så smått får til noe så fint i totalt mørke.... " Jeg må vel bare si meg enig i det han sa. Fint sagt, Magnus.

Jeg kjenner hodet ikke er hos meg om dagen. Tankene er et helt annet sted. Jeg fant de på fjellet i går. Der var de rolige, og kom en og en. Ikke alle på en gang. Da fikk jeg endelig samlet trådene, og fant roen med de. Jeg føler nesten at jeg har funnet enden på tanketråden, og kan begynne å nøste inn floka som har samlet seg i hodet det siste året. Nå vet jeg hvor jeg vil, hva jeg vil, men har ikke helt kommet frem til hvordan det skal gjennomføres.
Det blir nesten som å rote rundt under barken, i et virvar av ganger. Går tilbake i samme spor, og forsøker på nytt. Men kanskje jeg også er like heldig den dagen barken detter av. Kanskje det tilslutt ender opp i et flott kunstverk. Noe fint som varer resten av livet. Kanskje jeg finner ut av det den dagen jeg klarer å fortelle de det gjelder hva jeg egentlig mener og hva jeg egentlig vil. Kanskje det er DA barken faller av, og folk og meg selv får se hva jeg har klart å få til.
Jeg håper jeg kan gi meg selv flere slike turer, og mere tankeløsning. Kanskje i selskap med den jeg elsker.

Ellers så merker jeg at det har blitt sommer. Varmen begynner å sette seg i kroppen, og nettene er alt for varme til å få sove. Setter man opp et vindu, er myggen på plass, sammen med fluer og annet som hjelper til på insomniaen med kiling og summing eller stikking. Blodsugere treffer man på overalt ellers, så om natta vil jeg helst være i fred og bare få sove.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden

Tilpasset søk