8. mai 2010

Cutting the cord

"Cutting the cord" er tittelen jeg har valgt å sette på dette bildet.

Er det akkurat det jeg driver med om dagen også? Det føles litt sånn, med tanke på at jeg skal flytte nedover og begynne på skole. Slippe litt taket i det gamle, trauste livet på Gol og ut og se verden. Det er spennende å se hva fremtiden bringer av motbakker og hindringer, men jeg er fast bestemt for at jeg skal komme forbi dem.


Jeg kommer jo ikke til å kutte kontakten med folk, tror jeg. Det er ikke lett med avstander til de man er glad i, men det betyr jo ikke at man må kutte kontakt fordet. Man har jo fortsatt e-post, msn, skype og mobiltelefon man kan bruke. Man ser hverandre kanskje ikke hver dag, og man kan ikke bare stikke innom for en te, eller kaffe når det passer. Men vennskapet dør ikke fordet. Da er det ikke et godt vennskap i utgangspunktet, tror jeg. Et godt vennskap holder igjennom tykt og tynt. Motgang og medgang. Til døden skiller dere av? Nesten som et ekteskap, selv om mine erfaringer på det området ikke er de beste.

Nå er det bare å bli ferdig på jobb i dag, og reise et sted jeg får slappet av litt. Hodet er ikke godt i dag, og forkjølelsen sitter fortsatt hardt i. Jeg tror ihvertfall det er en forkjølelse. Sette meg ned etter jobb med en kopp te foran en film, og bare la verden være verden og ikke la den slippe så alt for mye inn. Det er jo under tre måneder til jeg slutter på jobben, og må finne meg et sted å bo mens jeg går på skola.

En stor klem til alle som er inne og leser på bloggen min, og de beste ønsker for framtiden deres også.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden

Tilpasset søk