23. april 2010

Rester etter vinteren

Faderen hadde vært ute og lufta King i dag og kom over en oppdagelse i skogen bak huset. På en liten knaus i en skoglysning lå det masse pels. Han skjønte fort at det var gaupa som hadde herjet der i vinter.



Det var ikke mye igjen av rådyret. Kun masse pels og klovene. Og så masse pels det var!

En annen ting som dukket frem når snøen gikk, var restene av fjorårets/årets feiringer. De gamle restene av nyttårsfyrverkeri kom frem, og så ikke akkurat pent ut. Her ligger restene av alle de pengene som ble skutt opp iløpet av noen hektiske minutter natt til første januar i år. Masse glorete papir, og vassen papp, som en gang i tiden var fyllt opp av sprengstoff og kjemikalier.

Men, over til noe annet som jeg fikk tenke på i dag.
I nyhetene i dag snakket de om en person som hadde blitt arrestert. Han var "en kjenning av politiet". Det fikk meg til å tenke litt.. Hva vil det egentlig si at man er kjenning av politiet? Om man for eksempel er den som reparerer politibilene, så er man vel en kjenning? Det er jo ikke noe kriminellt i det? Jeg er på hils med en del i politiet. Er jeg da en "kjenning av politiet"?
Om man tenker seg om så er det vel ganske mange som da er "kjenninger av politiet".
Rart hvordan man plutselig går rundt å tenker på slikt...

I dag har jeg vært produktiv. Hatt en fotoshoot med en familie på asylmottaket på Torpo. Det var kjempespennende. To små unger som ikke ville være stille. Det er litt krevende, men resultatet ble kjempebra, så da er jeg fornøyd. Håper familien også er fornøyd med de ferdige bildene jeg skal levere.

Ellers så går dagene fremover, og jeg har litt igjen på søknaden til Idefagskolen før jeg kan levere den. Mangler et par vitnemål. Men uansett, så rekker jeg det ihvertfall før fristen. Krysser fortsatt fingrene for at jeg blir tatt inn fra høsten av.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Jeg krysser også fingrene for at du kommer inn! Flinke mannen! :)

23. april 2010 kl. 01:37  
Blogger Karianne sa ...

Krysser fingre og tær for deg, broder'n!

23. april 2010 kl. 08:04  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden

Tilpasset søk