20. april 2010

Vår?

Klesklyper på en snor. Fasinerende, ikke sant? Det blir fort slik når jeg får inspirasjon. Det skjedde faktisk i helga. Innimellom alle kattebildene, så kikket jeg opp, og fikk se disse klesklypene, med sine mange farger, mot en grå, skyet himmel. Det er ikke lett å legge merke til at det kan bli et bilde av det, men jeg synes selv det er ganske stiligt. Det er mye slikt rundtom. Smådetaljer som dukker opp i synsfeltet på en. Det er bare så vanskelig å legge merke til det. Det kan være en blikkboks som stikker opp av løvet fra i fjor. Et bildekk med jord inni. En tomflaske med brunt smeltevann. Om man bare oppdager det, og ser det i det rette lyset, så blir det plutselig interressant. Hvis man da klarer å fange dette synet på kameraet, så har man gjort det bra. Det var ihvertfall noe slikt jeg prøvde på med dete bildet her. Selv om ikke resultatet ble helt topp. Jeg fikk ihvertfall bare en av klesklypene i fokus, mens de andre er uskarpe. Slikt liker jeg..

Det var denna våren som folk snakker om.
I dag kom det et lite snøfall her i Gol. Store filler, som heldigvis ikke la seg ned noe sted. Jeg tenkte det kom til å legge seg nå, for det hadde vært typisk, siden jeg har sommerdekk på bilen. Vårværet hadde vi i forrige uke, og nå er det nesten vinter igjen. Ihvertfall i lufta.

Dagen i dag har vært lang og slitsom, med masse telefoner til montører og dataeksperter. Datatrøbbeldagen, tror jeg. Da er det ikke gøy å være på jobb. Kundene blir misfornøyd, og jeg må betale dem tilbake fordi det er brudd på linja, og spillet ikke kan fullføres. Bingokunder er ikke de du erter på deg ustraffet!

I morgen er det en fridag igjen, og den skal jeg forsøke å nyte så godt det er mulig. Jeg skal ikke legge planer for dagen, så får jeg heller se hva som skjer iløpet av de timene dagen varer. Det kan jo fort hende jeg finner på noe konstruktivt med fridagen. Det vet en aldri.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden

Tilpasset søk