1. mai 2010

Svelviktur med kaos i Drammen


I dag var jeg på en liten kjøretur nedover fylket. Skulle på foreldresamtale i Svelvik med læreren til Mia. Etter å ha forsovet meg, kraftig, kjørte jeg nedover dalen i min vanlige fart. Rakk akkurat avtalen.
Etter å ha fått litt informasjon om hvordan den siste tiden har gått, bar det hjem til Wenche, for å pakke for ungene som skulle til Gol i helga. Mia har nemlig med seg lillebror oppover.
Så da bar det fra Svelvik med to unger i baksetet, som stort sett ikke gjorde annet enn å snakke i munnen på hverandre hele veien.

Når vi nærmet oss drammen, ble det plutselig kø. Vi skjønte fort at det hadde skjedd noe, siden vi så tykk røyk velte opp over hustakene lengre fremme.
Ved Rundtom måtte vi stoppe å fylle bensin, og fikk utsikt mot det som skjedde. 3 leilighetsbygg stod i full fyr.
Det ble litt lengre venting enn beregnet, men det ble nå en del bilder ut av det.

Jeg kommer ikke til å legge ut så mange av de her, men vil heller bare sende en tanke til de som dessverre har mistet hjemmene sine. De sa på nyhetene senere at 20-25 personer ble husløse etter brannen. Ingen omkom, så det er ihvertfall positivt.

Ellers så ser jeg frem til en fin helg med ungene. Og gleder meg litt til turen på søndag, som inkluderer en svipptur til Sarpsborg og Fredrikstad.

Søknaden om penger fra lånekassa er sendt, og jeg prøver fortsatt å se hvordan jeg skal få råd til skolegang fra høsten. Det skal gå! Jeg sendte inn oppsigelsen min fra bingoen i går, så har gitt et lite spark i baken til meg selv for å klare å skaffe de pengene jeg trenger.

Ha en fin helg, godtfolk. Store klemmer sendes ut til de som mener de er mine venner der ute. Jeg er så utrolig glad i dere!

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Hurra! Blir gøy å komme ned til den fæle Sarpsborg lukta tenker, jeg.
Så du kan være glad det bare er en svipptur!

Håper det ordner seg angående skolen!
Lykke til!

Glad i deg!

1. mai 2010 kl. 02:13  
Blogger Karianne sa ...

Kos deg med ungene i helgen. Synd ikke vi er hjemme, så kunne ungene fått hilse på Andre. Men det er kanskje ikke siste gang han er oppover også. Klem ;-)

1. mai 2010 kl. 09:21  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden

Tilpasset søk